În primul rând, am să mă opresc asupra tânărului talentat de la Orica, Caleb Ewan. A rulat ca neo-profesionist în 2015, iar 2016 a debutat senzațional pentru el cu victoria din Criteriul de la Adelaide, care este o mică avanpremieră a Down Under.
Evoluția din criteriu a continuat și în turul propriu-zis, atunci când Ewan a dominat de o manieră impresionantă singurele două etape cu profil plat. Atât prima, cât și ultima rundă au reprezentat o formalitate pentru micuțul australian.
Principalul rival a fost mai degrabă Mark Renshaw de la Dimension Data, ocupând de fiecare locul secund. S-au mai implicat Nizzolo (Trek), Blythe (Tinkoff), Swift (Sky), Kump (Lampre) sau Wippert (Cannondale).
Dacă ne uităm la performerii acestei ediții, nu putem trece cu vederea și evoluția lui Jay Mccarthy de la Tinkoff. Acesta a bifat o victorie importantă în a doua zi, învingându-i pe Ulissi și Rohan Dennis. De altfel, pe tot parcursul turului a avut evoluții constante și a încheiat generalul pe locul 4, la 20 de secunde față de învingător.
Am pomenit cuvântul învingător. Ei bine, acesta a fost Simon Gerrans. Veteranul de la Orica s-a impus în două runde consecutive și a reușit să-și păstreze poziția de lider pe Willunga Hill, o ascensiune celebră în Australia, acolo unde, de obicei, se decide învingătorul de la final.
Anul acesta a fost puțin mai diferit, asta și din prisma faptului că Gerrans a avut o echipă solidă care să-l sprijine în momentele dificile. Richie Porte a oferit un nou recital pe Willunga, bifând a treia victorie consecutivă pe această cățărare.
Richie s-a luptat pentru primul loc cu Sergio Henao, al doilea rutier de la Sky care s-a făcut remarcat. Columbianul ce a avut un sezon 2015 invizibil pare să dea semne de revenire, iar prestația din Down Under îl poate propulsa către un viitor ceva mai bun.
Nu în ultimul rând, acest final de articol o să-l dedic tinerilor de la Cannondale. Michael Woods și Patrick Bevin vor avea un cuvânt de spus în acest an, ambii având o evoluție solidă și constantă, iar acest lucru i-a propulsat la final în top 10 (Woods a terminat pe 5, în timp ce Bevin pe 10). Tocmai acest lucru a adus și victoria în clasamentul pe echipe pentru Cannondale, o noutate dacă ne raportăm la ultimele sezoane.
Un ultim aspect pe care îl punctez este faptul că toate etapele au fost adjudecate de către rutieri australieni, iar ultima ediție la care s-a întâmplat acest lucru a fost în 2002. (informație obținută de la colaboratorul emisiunii, Alex Hovco).
SHARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu