duminică, 13 ianuarie 2019

Analiza echipelor de World Tour. Tot ce trebuie să știi despre noul sezon din ciclism

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !




Echipa Ciclism A-Z vă oferă la început de an un articol cuprinzător, în care analizăm lotul fiecărei echipe de World Tour, dar și obiectivele rutierilor români ce vor fi în plutonul profesionist în 2019.


Jumbo-Visma: 27 de rutieri

Rezultate 2018: Loteria națională olandeză a decis ca la finele lui 2018 să nu mai sponsorizeze echipa de ciclism, astfel că de la 1 ianuarie formația batavă se numește Team Jumbo-Visma. Rezultatele din anul anterior au scos la iveală două talente pe care le dețineau olandezii: Dylan Groenewegen și Primoz Roglic. Cei doi au fost artizanii lui Jumbo în 2018, Groenewegen aducând nu mai puțin de 14 victorii, dintre care două au fost în Turul Franței. În schimb, Roglic s-a impus la general în Turul Țării Bascilor, Turul Romandiei și Turul Sloveniei, iar în Marea Buclă a câștigat în etapa a 19-a, terminând alături de coechipierul Steven Kruijswijk în top 5. Pe lângă cei doi anterior amintiți, de la Jumbo s-a remarcat tânărul american Sep Kuss, care a câștigat de o manieră impresionantă Turul Utah în august. Nu în ultimul rând, Danny Van Poppel, Pascal Eenkhoorn și Enrico Battaglin au contribuit la numărul total de 36 de victorii.

Transferuri: Tony Martin, Wout van Aert (de la 1 martie), Mike Teunissen, Taco Van der Hoorn, Laurens de Plus, Lennard Hofstede, Jonas Vingegaard.
Rutieri care au plecat: Lars Boom (la Rompoot), Bram Tankink (retras), Stef Clement (retras), Enrico Battaglin (la Katusha), Robert Wagner (Arkea Samsic), Gijs Van Hoecke (la CCC Team).

La ce să ne așteptăm în 2019: Odată cu stabilitatea financiară asigurată de cei doi sponsori, Jumbo se va axa pe Marile Tururi și clasice în actuala stagiune. Odată cu venirea lui Van Aert de la 1 martie, șansele pentru victorie în cursele de o zi din martie și aprilie au crescut. Apoi, Roglic se va concentra exclusiv pe Turul Italiei, având ca obiectiv câștigarea competiției. De asemenea, slovenul va merge și în Le Tour, unde îl va ajuta pe Kuijswijk să ocupe un loc pe podium la Paris. Cu siguranță echipa va ținti multe victorii de etapă la sprint prin Groenewegen (în cursele importante) și Van Poppel (în competițiile mai mici). Transferul lui Tony Martin le aduce un plus în etapele de contratimp din Giro și Le Tour, iar George Bennett, Koen Bouwman, Pascal Eenkhoorn, Sep Kuss și Antwan Tolhoek reprezintă un nucleu important de cățărători ce își vor ajuta liderii ca să-și îndeplinească obiectivele în marile competiții.

Lotto-Soudal: 29 de rutieri

Rezultate 2018: Belgienii de la Lotto-Soudal au avut, per total, un sezon nici foarte bun, dar nici slab. Problema lor a fost că au performat puțini rutieri, iar în Marile Tururi au bifat doar o singură etapă în Giro. În schimb, în clasice s-au descurcat onorabil, mai ales prin tânărul Tiesj Benoot care a obținut o victorie impresionantă în Strade Bianche. De asemenea, Tim Wellens a fost destul de constant de-a lungul sezonului, impunându-se la general în Turul Valoniei și Turul Andalusiei. A mai câștigat Săgeata Brabanteză și o etapă din Challenge-ul Mallorca, iar în Amstel și Giro di Lombardia a bifat un top 10. La sprint, veteranul Andre Greipel i-a adus lui Lotto opt victorii, dar niciuna în Le Tour. Thomas De Gendt a fost un rutier constant în cursele de o săptămână, iar Victor Campenaerts s-a impus în proba de contratimp la Campionatele Europene și la naționalele Belgiei. În total, Lotto-Soudal a strâns 23 de victorii în 2018.

Transferuri: Caleb Ewan, Adam Blythe, Roger Kluge, Stan Dewulf, Carl Fredrik Hagen, Brent Van Moer, Brian Van Goethem, Gerben Thjssen, Rasmus Byriel Iversen
Rutieri care au plecat: Andre Greipel (la Arkea Samsic), Lars Ytting Bak (la Dimension Data), Jens Debusschere (la Katusha), Moreno Hofland (la Education-First), Marcel Sieberg (la Bahrain Merida), James Shaw.

La ce să ne așteptăm în 2019: La fel ca și în sezonul anterior, belgienii de la Lotto se vor axa pe victorii de etapă. Venirea lui Caleb Ewan înseamnă un nou început după plecarea lui Greipel, iar australianul trebuie să livreze, mai ales în Le Tour. Alți rutieri de urmărit sunt Tiesj Benoot (în clasicele pe pavate), Tim Wellens (în clasicele din Ardeni) și Thomas De Gendt (în curse de o săptămână sau în evadările din Marile Tururi). De văzut și ce va face Campenaerts, campionul european de la contratimp, care are oportunități de victorii atât în Giro, cât și în Le Tour sau Vuelta.

BORA-Hansgrohe: 27 de rutieri

Rezultate 2018: Peter Sagan a fost, din nou, pionul principal în angrejanul Borei în 2018. Slovacul a bifat de-a lungul anului calendaristic doar șapte victorii, dar și-a convins în continuare șefii să bage bani în această echipă până la finele lui 2021 prin victoria entuziasmantă din Paris-Roubaix. A mai luat și Gent-Wevelgem, un succes în Down Under, unul în Turul Elveției și trei în Turul Franței, acolo unde a cucerit și tricoul verde pentru a șasea oară, egalându-l astfel pe Erik Zabel. Însă nu doar Sagan a adus glorie Borei, ci și Sam Bennett sau Pascal Ackermann. Irlandezul a impresionat în Giro, acolo unde s-a impus în trei etape, provocându-i mari bătăi de cap lui Elia Viviani, principalul său adversar. În schimb, Ackermann a luat etape în Turul Romandiei, Criteriul Dauphine, RideLondon Classic sau Turul Poloniei, toate curse de World Tour. Jay McCarthy (2 victorii), Peter Kennaugh (1 victorie), Rudiger Selig (1 victorie), Matteo Pelucchi (1 victorie), Maciej Bodnar (campion la contratimp al Poloniei) și Lukas Postlberger (campion pe șosea al Austriei) au contribuit și ei la zestrea de 25 de succese ale grupării germane.

Transferuri: Jempy Drucker, Oscar Gatto, Maximilian Schachmann
Rutieri care au plecat: Aleksejs Saramontins (la Intepro Stradalli Cycling), Matteo Pelucchi (la Androni Giocattoli), Michael Kolar (retras).

La ce să ne așteptăm în 2019: Pentru prima dată după trei ani, Sagan începe un sezon fără tricoul curcubeu. Traseul din Innsbruck a fost prea dificil pentru Peter, dar tot va purta și în 2019 un tricou distinctiv, cel de campion pe șosea al Slovaciei. Ca și în anii anteriori, Sagan țintește victoria în Monumentele din primăvară, iar aducerea lui Gatto sau Drucker îi întărăște și mai mult echipa ce îl va ajuta în clasice. De asemenea, Bennett și Ackermann trebuie să confirme și în 2019 forma bună pe care au arătat-o în 2018, iar Schachmann vine ca un joker în Marile Tururi pentru a bifa victorii de etapă, dar se poate implica și în cursele de o zi din Ardeni. Pretențiile pentru clasamentul general în Giro, Le Tour sau Vuelta sunt îndreptate către Davide Formolo, Rafal Majka și Emanuel Buchmann, însă de urmărit vor fi și austriecii Konrad, Muhlberger, Grosschartner și Postlberger.

Team Sunweb: 25 de rutieri

Rezultate 2018: Odată cu victoria de la general din Turul Italiei 2017 a lui Tom Dumoulin, Sunweb s-a concentrat aproape exclusiv pe construirea unei formații în jurul olandezului pentru a cuceri cât mai multe succese la general în cele trei mari competiții ale fiecărui sezon. 2018 a venit cu două locuri doi la general pentru Dumoulin, atât în Giro, cât și în Le Tour. Batavul a sperat să facă dubla istorică, dar s-a lovit de cei doi britanici de la Sky, Chris Froome și Geraint Thomas. De asemenea, Dumoulin a luat câte o etapă în Italia și Franța, ambele la contratimp. În rest, pentru Sunweb au mai adus victorii Michael Matthews (patru la număr), Max Walscheid (două), Soren Kragh Andersen (două) și Phil Bauhaus (una) pentru a totaliza un număr de doar 11 succese stagionale.

Transferuri: Nicolas Roche, Jan Bakelants, Marc Hirschi, Robert Power, Asbjorn Kragh Andersen, Casper Pedersen, Max Kanter, Cees Bol, Joris Nieuwenhuis
Rutieri care au plecat: Laurens Ten Dam (la CCC Team), Simon Geschke (la CCC Team), Edward Theuns (la Trek), Mike Teunissen (la Jumbo-Visma), Phil Bauhaus (la Bahrain-Merida), Tom Stamsnijder (Retras), Lennard Hofstede (la Jumbo-Visma).

La ce să ne așteptăm în 2019: Cu un lot subțiat de plecările lui Ten Dam și Geschke, managerii echipei l-au adus pe Roche ca principal ajutor pentru Dumoulin în Giro, principalul său obiectiv declarat. Olandezul este avantajat de traseul desenat de organizatorii italieni, care au pus nu mai puțin de trei etape de contratimp ce îi pot da un avantaj batavului. Pe lângă faptul că își dorește să își treacă în palmares al doilea Mare Tur din carieră, Tom va merge și în Le Tour, unde țintește doar victorii. Sunweb va merge și pe Matthews în clasicele din Ardeni și din toamnă, dar se va axa și pe acontarea unui al doilea tricou verde în Turul Franței. De urmărit și evoluțiile lui Wilco Kelderman, Kragh Andersen sau Sam Oomen.

Team Katusha- Alpecin – 26 de rutieri

Rezultate 2018- Trecerea de la licența rusă la cea elvețiană, coroborată cu anumite probleme pe partea de doping, a făcut ca echipa la care “Purito” Rodriguez și-a încheiat cariera să aibă niște evoluții absolutamente incerte. În 2018 s-au făcut niște mutări de trupe, plecând vicecampionul mondial și campionul european, Alexander Kristoff, în locul său venind, poate, cel mai rapid om din plutonul actual, Marcel Kittel. Din păcate venirea neamțului nu a avut efect decât la nivel de marketing, figura sa fiind una ce vinde bine șamponul Alpecin, rezultatele de pe șosea lăsându-se așteptate. Tot la capitolul așteptări era trecut și Ilnur Zakarin, care ar fi trebuit să ia măcar victorii de etapă în Marile Tururi, dacă nu chiar o clasare pe podium, în timp ce Tony Martin, pe lângă rolul decisiv în trenulețul conaționalului său, trebuia să se ocupe și de clasicele cu pavate, dar și de etapele de contratimp. Ecartul între socoteala din târg și cea de acasă a fost enorm, Katusha ocupând un derizoriu loc 19 în clasamentul World Tour, care spune totul despre contraperformanța echipei.
Transferuri: Jens Debusschere, Daniel Navarro, Enrico Battaglin, Ruben Guerreiro, Dmitry Strakhov, Harry Tanfield.

Rutieri care au plecat: Tony Martin (la Jumbo-Viesma), Tiago Machado (la Sporting Clube de Portugal), Robert Kiserlovski (retras), Baptiste Plankaert (la WB Aqua Protect), Maurits Lammertink (la Roompot-Charles), Maxim Belkov (fără angajament), Jhonathan Restrepo (la Manzana Postobon), Mathias Marco (la Cofidis).

La ce să ne așteptăm în 2019: Ca și în 2018 ... la orice. Katusha are, în continuare, cel mai rapid om din pluton – cu care va încerca multe victorii de etapă. E posibil ca trenulețul lui Kittel să se fi sudat după un 2018 foarte slab, iar sezonul ce va urma să meargă uns. Primul său sezon la Quick-Step a fost unul similar, sinonim cu dezamăgirea, dar al doilea a fost fantastic, deci există premise în acest sens. Probabil, odată cu venirile lui Debusschere și Battaglin, să fie atacate fragil clasicele de primăvară. În ceea ce privește marile tururi, sarcina principală îi revine lui Zakarin, care ar trebui să confirme la un moment dat, deși echipa din spatele său se clatină mai rău ca un pugilist în runda a 12-a, Dani Navarro fiind doar un ajutor firav.

Astana Pro Team – 29 de rutieri


Rezultate 2018 – Echipa kazahă a fost într-o vânătoare continuă pe toată durata sezonului 2018, adunând victorii din Turul Dubaiului, până în cel al Turciei. Locul 4 în clasamentul World Tour reliefând foarte bine acest aspect. Cele mai importante victorii au fost, cu siguranță, cele din Omploop Het și Amstel Gold Race, ambele aduse de Michael Valgren Andersen, dar și cele din Le Tour, aduse de Magnus Cort și Omar Fraile. 

Pe lângă victorii este de notat tricoul alb adus de Miguel Angel Lopez în Giro, dar și locurile trei ocupate în Giro și Vuelta, la general. Performanțe care îl îndreptățesc pe columbian să spere la mai mult.

Transferuri: Ion și Gorka Izagirre, Manuele Boaro, Merhawi Kudus, Davide Ballerini, Jonas Gregaard, Hernando Bohorquez, Rodrigo Contreras, Yuriy Natarov.
Rutieri care au plecat: Michael Valgren (la Dimension Data), Oscar Gatto (la Bora), Tanel Kangert (la Education First), Moreno Moser (la Nippo), Sergei Chernetski (la Caja Rural), Jesper Hansen (la Cofidis), Ricardo Minali (la Israel Cycling), Bakhtian Kozhataev, Andrey Grivko (destinații necunoscute), Ruslan Tleubayev (retras).

La ce să ne așteptăm în 2019: Având un rutier atât de promițător, precum Lopez, obiectivul echipei va fi atacarea unui mare tur, problema e că în spatele columbianului nu se află decât un rutier de o calitate dovedită, pe cățărări, Jacob Fuglsang, în timp ce Fraile, Bilbao, Hirt sau Sanchez sunt oameni care pot fi foarte buni într-o zi, dar nu au o constanță extraordinară. Poate, venirea fraților Izagirre și a columbienilor Bohorquez și Contreras să reprezinte așii pe care și-i ascunde în mânecă echipa kazahă.



Probabil, ca și în 2018, vânătoarea va fi caracteristica de bază a trupei lui Vinokourov, fiecare tur, cât de mic ar fi, trebuie să fie marcat cu o victorie, după care se vor lua deciziile pe moment. Echipa are o multitudine de rutieri care pot oricând să aducă victoria în etape sau în cursele de o zi, oamenii aduși pentru noul sezon fiind și ei croiți pe același calapod.


 UAE Team Emirates – 31 de rutieri

Rezultate 2018 – Echipa din Orientul Mijlociu a avut una din cele mai spectaculoase perioade de mercato, la finalul lui 2017 înregimentând nume precum Alexander Kristoff sau Daniel Martin, mutări cu care nu prea puteau da greș. Deși nu a avut un an extraordinar, irlandezul a adus victorii în Turul Franței și Criteriul Dauphine, în timp ce norvegianul a luat crema pe Champs Elysees, aducând și victorii în Orient. Pe de altă parte, Fabio Aru și-a continuat lupta în Țara Nimănui, terminând anul fără victorii de etapă în Marile Tururi, fără clasări bune la general, nefiind nici vânător, nici vânat.

Transferuri: Sergio Henao, Fernando Gaviria, Jasper Philipsen, Tadej Pogacar, Tom Bohli, Sebastian Molano, Rui și Rio Oliveira, Cristian Munoz.
Rutieri care au plecat: Przemyeslaw Niemec (retras), Ben Swift (la Sky), Darwin Atapuma (la Cofidis), Matteo Bono, Fillipo Ganna (la Sky), Anass Ait El Abdia (la VIB Sports).


La ce să ne așteptăm în 2019: După cum ne-a obișnuit, UAE are doar două categorii de rutieri, iluștri și anonimi. Oamenii aduși în această perioadă se încadrează perfect în cele două zone. Henao și Gaviria alăturându-se clasei lui Martin și Kristoff, în timp ce restul ... vor duce foarte probabil greul și li se va da mână liberă în competițiile fără mare importanță. Va fi interesant modul în care își vor împărți Gaviria și Kristoff oamenii de trenuleț și competițiile în care vor participa, cum la fel de interesant va fi mixul dintre Aru, Martin și Henao, plus modul în care vor fi ei aruncați în lupta Marilor Tururi. 

Cu siguranță echipa are un potențial fantastic (începând de la buget până la oamenii de pe șosea), important va fi modul în care planul va fi pus în aplicare.


Bahrain Merida 26 de rutieri

Rezultate 2018 – Trupa ce-l are ca tenor pe Vicenzo Nibali a reușit un an 2018 bun, luând laurii în locurile unde nu se așteptau și fiind pe nicăieri în cursele unde existau așteptări din partea lor. La fel ca Astana, ar putea fi numiți lejer “vânători”, cea mai reputată pradă fiind Milano SanRemo câștigată de Nibali de o manieră uimitoare, după care putem plasa victoriile lui Mohoric din Giro, o etapă, și generalul în Binck-Bank Tour. Domenico Pozzovivo a fost mereu prin preajma locului 1, dar l-a ratat, atât în Turul Alpilor, cât și în Giro, la Campionatele Naționale, în Liege – Bastogne – Liege sau Il Lombardia.

Transferuri: Rohan Dennis, Damiano Caruso, Dylan Theuns, Marcel Sieberg, Jan Tratnik, Phil Bauhaus, Andrea Garosio, Stephen Williams.
Rutieri care au plecat: Giovani Visconti (Willier Triestina), Franco Pellizoti (retras), Ion și Gorka Izagirre (Astana), Enrico Gasparotto (Dimension Data), Borut Bozic (retras), Konstantin Siutsou (destinație necunoscută), Ramunas Navardauskas (Delko Marseille), Niccolo Bonifazio (Direct Energie), Manuele Boaro (Astana), Per David (Adria Mobil).

La ce să ne așteptăm în 2019:  Echipa va avea mai multe cărți de jucat decât niciodată. Planul pus la punct de finanțatori, acum doi ani, prin care vor să aibă unul din cele mai mari bugete, sunt pe cale de a se înfăptui, iar echipa “suferă” modificări din acest motiv. Pe lângă Nibali care își propune o victorie la general în marile tururi, îi avem pe Phil Bauhaus, Dylan Theuns, Sonny Colbrelli, Rohan Dennis sau Pozzo care pot aduce numeroase victorii de etapă sau în cursele de o zi. Ca noutate, echipa se va axa și pe clasicele de primăvară, odată cu aducerea unui lider în astfel de curse, precum Theuns, belgianul fiind expert în cursele valonate, dar și în tururile de o săptămână cu un profil favorabil.


AG2R La Mondiale: 29 rutieri

Rezultate 2018: Cu 15 victorii anul trecut nu putem spune că AG2R a avut un sezon slab. Însă piesa de rezistență a echipei, francezul Romain Bardet a obținut un modest loc 6 în Le Tour, fără a fi un pericol real pentru podium. Mai mult de atât Bardet a pierdut cam oriunde s-a dus, cea mai dureroasă înfrângere a suferit-o la Campionatele Mondiale. Totuși echipa a obținut un premiu de consolare în TdF prin Pierre Latour– tricoul de cel mai bun tânăr. Cei doi însă erau și singurii oameni de general din lot, în restul marilor tururi francezii au vânat victoriile de etapă. Geniez și Gallopin au fost rutierii care au reușit acest lucru, în Turul Spaniei. Pe plan de clasice belgianul Oliver Naesen a fost liderul echipei, care a reușit niște clasări bune – dar adevărata șansă a avut-o Silvan Dillier care a pierdut onorabil contra lui Peter Sagan în Paris – Roubaix, într-o luptă unu la unu. La sprinturi Ag2R s-a bazat mai mult pe cele în grup redus, cu Tony Gallopin în prim plan.

Transferuri: Larry Warbasse, Dorian Godon, Jaakko Hanninen, Geoffrey Bouchard
Rutieri care au plecat: Jan Bakelants (Sunweb), Cyril Gautier (Vital Concept - B&B Hotels), Matteo Montaguti (Androni Giocattoli), Rudy Barbier (Israel Cycling Academy).

La ce să ne așteptăm în 2019: AG2R va avea un lot aproape la fel de slab ca în 2018, dacă nu chiar mai slab odată cu plecarea celor 4 ruleuri. Romain Bardet va fi din nou sufletul echipei care va încerca din nou, ajutat de Pierre Latour, să obțină măcar un podium în TdF. Dacă Latour nu va fi cătușat lângă Bardet s-ar putea să obțină rezultate bune. Naesen va fi de servici pentru clasice, iar Gallopin și Geniez se vor axa pe victorii de etapă în marile tururi. Germanul Nico Denz va fi un alt rutier de la care ne așteptăm să fie activ în atacuri și evadări.

EF Education First Pro Cycling Team:

Rezultate 2018: Anul trecut cei de la Education First au trebuit să aștepte până în Vuelta ca să obțină prima victorie din World Tour. Turul Spaniei a salvat oarecum sezonul dezastruos al echipei cu 2 victorii prin Michael Woods și Simon Clarke și un loc 7 la general cu Rigoberto Uran. Columbianul a început promițător sezonul însă o căzătură în Tour de France i-a reorganizat calendarul. Pe lângă Vuelta, cursele americane au adus momente de speranță pentru EF, Hugh Carthy și Daniel Felipe Martinez au arătat o figură frumoasă – reușind chiar niște clasări în top 10 la general. Michael Woods și el a fost aproape să câștige mai multe curse însă victoria nu s-a lipit de el nici în Liege – Bastogne – Liege, nici în Giro și nici la Campionatele Mondiale. În clasice Sep Vanmarcke a avut din nou un parcurs slab. Mai mult de atât, belgianul nu a reușit nici o victorie din 2016. La sprinturi italianul Modolo a obținut și el doar singură victorie în Ruta del Sol și top 10-uri în Giro.

Transferuri: Tejay Van Garderen, Tanel Kangert, Moreno Hofland, Alberto Bettiol, Lachlan Morton, Luis Villalobos, Jonathan Klever Caicedo, James Whelan, Sean Bennett
Rutieri care au plecat: Daniel Moreno (?), Pierre Roland (Vital Concept - B&B Hotels), Tom van Asbroeck (Israel Cycling Academy), Will Clarke (Trek – Segafredo), Brendan Canty (?), Julian Cardona (Androni Giocattoli), Kim Magnusson (Riwal Readynez Cycling Team)

La ce să ne așteptăm în 2019: Venirea lui Tejay cu siguranță va aduce un plus echipei americane. Deși nu mai este la forma din trecut, Van Garderen poate fi un plus prin experiența lui atât în cursele de o săptămână, cât și în marile tururi. Iar cu adiția lui Kangert, Rigoberto Uran are potențialul să alinieze o echipă bună la start în Turul Franței. Și dacă tot vorbim de potențial, echipa a avut o bază de talente și în 2018 care însă erau necopți, sau a progresat mai încet la cum ne așteptam noi. În 2019 s-ar putea ca rutieri precum Villalobos sau Martinez să facă un salt și să ne surprindă cu ceva victorii. Woods va fi din nou protagonist în ardeni și la finișuri explozive. Nu cred că vom putea afirma acest lucru despre Vanmarcke care de câțiva ani este doar o umbră a sa. În cursele plate și sprinturi lucrurile vor fi împărțite între Modolo și Hofland, cei doi însă sunt departe de elita meseriei, în cel mai bun caz vor obține victorii în cursele .HC și locuri 5-10 în Mari Tururi.

Team Dimension Data:

Rezultate 2018: Dimension Data a fost cea mai slabă echipă din World Tour din anul trecut. Deși au început promițător printr-un podium în Down Under cu Slagter și un Cavendish activ în Dubai, rezultatele nu au mai venit. Englezul a avut o serie de ghinioane tot sezonul și căzăturile l-au împiedicat să mai adauge victorii la palmaresul său extraordinar. Vuelta a adus într-un final un succes pentru echipă, Ben King aducând chiar 2 victorii de etapă, ca acel ultim loc în clasamentul WT să nu fie chiar așa de rușinoasă. Un alt rutier, care a avut o sclipire a fost Ben O`Connor, care a câștigat o etapă în Turul Alpilor și a avut un Giro onorabil până să abandoneze.

Transferuri: Roman Kreuziger, Enrico Gasparotto, Giacomo Nizzolo, Lars Ytting Bak, Michael Valgren, Danilo Wyss, Gino Mader, Stefan de Bod, Rasmus Tiller.
Rutieri care au plecat: Igor Anton (retras), Serge Pauwels (CCC), Natnael Berhane (Cofidis), Merhawi Kudus (Astana), Lachlan Morton (Education First), Scott Thwaites, Mekseb Debesay, Johann Van Zyl (303 Project), Nic Dougall (retras)

La ce să ne așteptăm în 2019: DD s-a întărit consistent pentru acest an, iar venirea unor rutieri precum Kreuziger, Nizzolo, Gasparotto, Valgren sau Bak ar trebui să ajute echipa să părăsească postura de lanternă roșie. Mai ales Valgren este o adiție foarte bună, un rutier valoros în clasice și câștigător în Omloop Het și Amstel Gold Race. Interesant este că sud-africanii i-au transferat și pe cei doi pe care i-a învins în Amstel: Kreuziger și Gasparotto. Mă aștept la o echipă puternică de clasice la care se adaugă Bak, Eisel și Boasson Hagen. La sprinturi cu siguranță îl vom vedea pe Cavendish încercând să doboarea miticul record al lui Merckx din Turul Franței, dublat de Nizzolo care probabil va avea obiectiv Giro di Italia. În Marile Tururi singurul om de la care ne putem aștepta la un rezultat bun va fi Ben O`Connor – starul echipei Meintjes fiind doar o glumă în ultima vreme.


Trek Segafredo:

Rezultate 2018: Fără un om competent de general anul trecut, Trek miza mai mult pe victorii de etapă sau în clasicele pe pavate. Starurile echipei au performat însă sub așteptări, Mollema zbătându-se prin evadări, iar Degenkolb obținând singura lui victorie in etapa cu pavate din Turul Franței, la Roubaix. Sezonul de clasice a fost oarecum salvat de Jasper Stuyven, care a reușit clasări onorabile în top 10, adunând și totodată majoritatea punctelor WT la Trek. Au dezamăgit în schimb Pantano (doar o singură victorie în Catalunya), Stetina (nici măcar în cursele america nu a strălucit) și Gianulca Brambilla (din Vuelta 2016 fără victorie).

Transferuri: Richie Porte, Edward Theuns, Gulio Ciccone, Alex Kirch, Will Clarke, Matteo Moschetti

Rutieri care au plecat: Giacomo Nizzolo (Dimension Data), Gregory Rast (retras), Matthias Brandle (Israel Cycling Academy), Boy Van Poppel (Roompot), Tsgabu Grmay (Michelton – Scott), Ruben Guerreiro (Katusha), Laurent Didier (Retras), Eugenio Alafaci (EvoPro Racing), Daniel Gregory (DCBank Pro Cycling Team)


La ce să ne așteptăm în 2019: Piesa de rezistență din acest an va fi cu siguranță Richie Porte de la care se așteaptă să se implice în lupta pentru victorie finală în LeTour. Australianul a ajuns deja la o vârstă și este posibil să își joace ultima carte în acest sezon. Pe lângă australian Trek are în compoziție 2 tineri - noul venit Ciccone, consacrat deja în Giro și Niklas Eg, aflat la al doilea său sezon aici. Danezul a avut evoluții promițătoare și sperăm să aibă mână liberă ca să își dovedească calitățile. În clasice Jasper Stuyven poate spera la niște clasări bune, dacă continuă creșterea ce ne arată an de an. John Degenkolb ar putea fi piesa slabă din această echipă. Germanul nu a făcut mare lucru de mai bine de trei ani, iar cu plecarea lui Nizzolo Trek rămâne descoperit pe frontul sprinturilor. 


Team  Sky: 29 de  rutieri

Rezultate 2018: Echipa britanica a avut un sezon 2018 ideal, reusind să-și atingă principalele obiective: Turul Italiei și Turul Franței, urmate apoi de mai multe victorii de mai mică magnitudine, în cea de-a doua parte a sezonului: Turul Poloniei (Michal Kwiatkowski), Criterium du Dauphine (Geraint Thomas), Giro della Toscana și Tour of Guangxi (Gianni Moscon), ce au ridicat palmaresul echipei la un total de 43 de succese.

Omul numărul unu al echipei și al ciclismului mondial în stagiunea trecută a fost Chris Froome. Acesta a decis ca pentru 2018 să-și schimbe programul obișnuit și să alerge în Turul Italiei, încercând să realizeze o altă dublă istorică Giro-Tour. Ghinioanele au lovit încă din prima săptămână de Giro, o formă slabă în debutul competiției coroborată cu mai multe căzături au dus la o întârziere uriașă în clasament, însă Froome a continuat să lupte, în cele din urmă reușind să recupereze handicapul în două etape memorabile, pe care a și reușit să le câștige: una cu finiș în cățărare pe teribilul Zoncolan, în care lupta s-a dat până în ultimul kilometru, iar cea de-a doua a fost o victorie ce ne-a adus aminte de perioadele romantice ale ciclismului, deoarece Froome a atacat cu 80 de km înainte de final, pe Colle delle Finestre și a reușit să ajungă la finiș cu 3 minute avans și să preia tricoul roz.

În Turul Franței sportivul britanic a avut o evoluție bună, dar căzăturile și oboseală din Turul Italiei și-au spus cuvântul. Rezultatul final a fost locul 3 în ierarhia generală, Froome fiind cel mai aproape de realizarea dublei Giro-Tour de la Marco Pantani. Din fericire pentru Team Sky Marea Buclă le-a revenit în cele din urmă tot lor grație evoluției extraordinare a galezului Geraint Thomas, care și-a trecut în cont și două victorii de etapă. Turul Franței a scos la iveală și un talent uriaș pe care echipa britanică îl are, și anume tânărul Egan Bernal care și-a sprijinit foarte bine liderii, arătând în anumite momente că este peste ei.

Transferuri: Eddie Dunbar, Fillipo Gana, Jhonatan Narvaez, Ivan Sosa, Ben Swift
Rutieri care au plecat: Philip Deignan (retras), Sergio Henao (UAE-Team Emirates), Benat Inxausti (Euskadi-Murias), David Lopez (retras), Lukasz Wisniowski (CCC Team).

La ce să ne așteptăm în 2019: Se pare că britanicii continuă un proces de întinerire al echipei aducând niște rutieri de mare perspectivă: Ivan Sosa(21 ani) ce a dovedit că este un foarte bun cățărător și Fillipo Gana (22 ani),vicecampion național în proba de contratimp pe șosea și campion mondial în proba de urmărire pe velodrom. Probabil principalul obiectiv al echipe este ca Froome să obțină cel de-al 5-lea Tur al Franței din carieră, totodată este de așteptat și să-l vedem pe Egan Bernal lider într-un mare tur în 2019. De asemenea, David Brailsford are misiunea de a găsi un nou sponsor principal până în iulie, asta pentru că Sky a decis să nu mai sponsorizeze echipa de ciclism din 2020.

Groupama-FDJ: 28 de rutieri
Rezultate 2018: Gruparea franceză a avut un sezon mediocru, caracterizat în multe momente de inconstanță. În primul rând cel care a dat speranțe suporterilor francezi a fost Thibaut Pinot, care după o evoluție solidă în cursele pregătitoare (victorie în Turul Alpilor), spera să fie un actor important în Turul Italiei, dar forma sa inconstantă l-a făcut pe francez să vină în ultima etapa montană cu o întârziere uriașă, urmând ca apoi să abandoneze. Aceste căderi de formă sunt tot mai prezente la Pinot în ultimii ani, dovedind că nu mai este același rutier de general care se poate bate în orice moment pentru podium . El a reușit totuși să-și salveze sezonul printr-o victorie în Vuelta și succesul din Turul Lombardiei.

Cealaltă vedetă a echipe, Arnaud Demare, a avut un sezon modest cu doar 3 victorii de World Tour. Din fericire pentru acesta, una dintre ele a fost chiar în Turul Franței, acest lucru ameliorând puțin evoluția sa foarte ștearsă din stagiunea trecută. FDJ a avut în total 33 de victorii  în 2018, dar problema lor este că majoritatea au fost în curse de mică importanță din Franța.

Transferuri: Kilian Frankiny, Stefan Kung, Miles Scotson
Rutieri care au plecat: Davide Cimolai (Israel Cycling Academy), Jeremy Roy (retras), Arthur Vichot (Vital Concept).

La ce să ne așteptăm în 2019: Se pare că FDJ și-a întărit echipa pentru clasicele din primăvară, dar a pierdut un om important din trenulețul pentru sprint – Davide Cimolai. Probabil obiectivele echipei sunt aceleași ca în anii trecuți: victorii de etapă la sprint în Le Tour prin Arnaud Demare și o clasare cât mai bună la general cu Thibault Pinot, însă acest lucru este destul de greu având în vedere forma din ultimele sezoane a francezului.

Mitchelton-Scott: 26 de rutieri

Rezultate 2018: Mitchelton a continuat să se focuseze în 2018 pe marile tururi lăsând la o parte sprintul și cursele de o zi. Aceștia s-au comportat foarte bine pe tot parcursul anului trecut, reușind chiar să obțină victoria în prima cursă de World Tour a anului, Turul Down Under, prin sud-africanul Daryl Impey.

Eroul echipei a fost Simon Yates. Acesta a fost în formă pe tot parcursul sezonului, exceptând ultimele etape din Turul Italiei,  iar acest lucru l-a costat tricoul roz. Rutierul britanic nu a părăsit „cizma” cu mâinile goale, bifând trei succes de etapă. A urmat apoi o pregătire pentru Vuelta (victorie în Turul Poloniei și loc doi la general). În Turul Spaniei totul a mers perfect pentru Simon, reușind să aducă primul Mare Tur pentru Mitchelton Scott, plus încă o victorie de etapă.

Transferuri: Edoardo Affini, Brent Bookwalter, Tsagbu Grmay, Callum Scotson, Nick Schultz, Dion Smith, Robert Stannard.
Rutieri care au plecat: Caleb Ewan (Lotto Soudal),  Roger Kluge (Lotto Soudal), Roman Kreuziger (Dimension Data),  Robert Power (Sunweb),  Svein Tuft (Rally Cycling), Carlos Verona (Movistar).

La ce să ne așteptăm în 2019: Echipa australiană își dorește ca în 2019 să  se concentreze exclusiv pe marile tururi prin cei trei lideri ai săi: Simon Yate, Adam Yates și Esteban Chavez. Pentru a le oferi suport total acestora, Mitchelton a  renunțat și la sprinterul lor, Caleb Ewan. Totuși echipa pare că ar mai avea nevoie de puțin ajutor pe munte, mai ales după plecarea lui Roman Kreuziger și a lui Carlos Verona, oameni foarte importanți în ultimi ani.

CCC Team: 23 de rutieri

Rezultate 2018: Echipa este la primul său an în World Tour. Această formație s-a format prin fuzionarea fostei echipe BMC cu CCC Sprandi Polkowice. După ce sezonul trecut echipa BMC a anunțat că sponsorul principal va opri finanțarea, CCC a intrat pe fir și a decis să preia echipa, astfel din sezonul 2019 vom avea în primul eșalon valoric al ciclismului o echipă cu licență poloneză.

Transferuri: Amaro Antunes, Wiliam Barta, Pawel Bernas, Josef Cerny, Victor de la Parte, Simon Geschke, Kamil Gradek, Jakub Marecczko, Lukasz Owsian, Serge Pauwels, Szymon Sajnok, Laurens ten Dam, GijsVan Hoecke, Guillaum Van Keirsbulk, Lukasz Wisniowski, Ricardo Zoidl.
Rutieri care au plecat: Richie Porte (Trek Segafredo), Alan Banaszek (Caja Rural), Alberto Bettiol (Education First), Tom Bohli (UAE), Brent Bookwalter (Mitchelton-Scott), Piotr Brozyna (CCC Development Team), Damiano Caruso (Bahrain Merida), Pawel Cieslik (Wibatech), Rohan Dennis (Bahrain Merida), Jean-Pierre Drucker (Bora), Pawel Franczak (Voster), Kilian Frankiny (FDJ), Simon Gerrans (retras), Jonas Koch (Heizomat), Marko Kump (Adria Mobile), Stefan Kung (FDJ), Adrian Kurek (Hurom), Kamil Malecki(CCC Development Team), Michal Paluta (CCC Development Team), Leszek  Plucinski(Voster), Nicolas Roche(Sunweb), Jurgen Roelandts(Movistar), Michael Schlegel (Elkov), Miles Scotson (FDJ), Frantisek Sisr (Elkov), Patryk Stosz (CCC Development Team), Mateusz Taciak (Voster), Dylan Teuns (Bahrain Merida), Tejay van Garderen (Education First), Loic Vliegen (Wanty), Danilo Wyss (Dimension Data)

La ce să ne așteptăm în 2019:
Echipa se bazează pe un nucleu format din 23 de rutieri (cei mai puțini din World Tour) de la fostele BMC și CCC Sprandi Polkowice și este construită în jurul lui GregVan Avermaet, singura vedetă din lot, fiind orientat aproape în totalitate pe cursele de o zi. Puținii cățărători rămași în echipă nu pot emite pretenții la clasări în top10 în Marile Tururi, dar sunt rutieri  cu experiență, buni vânători de etape ce pot aduce victorii. Trebuie să fim atenți și la sprinterul Jabuk Mareczko, care în ultimii ani a avut evoluții foarte bune, mai ales în Giro unde a fost aproape să obțină victorii de etapă în repetate rânduri.

Quick-Step – 25 de rutieri

Rezultate 2018: Pentru moment vom păși pe terenul formației belgiene Quick-Step, care a traversat momente destul de dificile pe parcursul acestei ierni. Spre exemplu, Fernando Gaviria a fost unul dintre primii rutieri din formația lui Patrick Lefevre care și-au anunțat timpuriu plecarea din această toamnă. Astfel, tânărul sprinter columbian va îmbrăca combinezonul echipei din Emirate, UAE.
Situația echipei Quick-Step Floors (actuală Deceuninck) a părut să fie una mai delicată, până la găsirea unui partener, după ce Quick-Step a declarat că dorește să devină sponsorul secundar al formației. Cu toate acestea, numele lui Fernando Gaviria își pune amprenta pe listă alături de alți rutieri exponențiali care au părăsit gruparea belgiană în ultimii ani, precum Marcel Kittel sau Daniel Martin. Gaviria a obținut nu mai puțin de nouă victorii în 2018, dintre care două în Turul Franței, devenind și primul purtător al tricoului galben cu această ocazie.

În 2018 Quick-Step a avut un cuvânt important de spus în cursele clasice, fiind practic specialitatea de casă a belgienilor. Nu avem cum să nu remarcăm totuși plecarea batavului Niki Terpstra, cel care a venit mereu cu tolba plină de-a lungul primăverii - fost câștigător al Turului Flandrei, Le Samyn și E3 Harelbecke pe parcursul sezonului trecut.

Două nume interesante se alătură lui Quick-Step în 2019, aici fiind vorba despre doi oameni tineri cu potențial și cu rezultate frumoase obținute la juniori, Remco Evenepoel (18 ani) – campion mondial în probele de contratimp și pe șosea (juniori) în Innsbruck (Austria) și danezul Mikkel Frølich Honoré, în vârstă de 21 ani care a câștigat Circuitul Valoniei, o etapă contra-cronometru în Tour de l’Avenir și un loc 5 în Ghent-Wevelgem U23.

Transferuri: Remco Evenepoel, Mikkel Honoré
Rutieri plecați: Laurens De Plus, Fernando Gaviria, Jhonatan Narvaez, Maximilian Schachmann, Niki Terpstra

La ce să ne așteptăm în 2019: Așteptările vor fi la cote maxime și în 2019 atât în cursele monument de o zi, cât mai ales în Turul Franței, acolo unde echipa lui Patrik Lefevre a produs surprize plăcute și a adus victorii pe bandă rulantă. Mai mult decât atât, poate francezul Julian Alaphilippe își va păstra energia pentru etapele montane. În 2018, francezul în vârstă de 26 de ani, a terminat în avanposturi în Săgeata Valonă, Clasica San Sebastian și a plecat acasă cu tricoul roșu cu buline din Le Tour, unde a câștigat rundele a 10-a și a 16-a. Evoluțiile sale au fost la fel de bune și în Turul Țării Bascilor, capturând primele două etape și în Criteriul Dauphine, unde a încheiat pe prima treaptă a podiumului în runda cu numărul 4.

Movistar Team – 25 de rutieri

Rezultate 2018: Urmează o echipă care pur și simplu nu are nevoie de prea multe prezentări, de aceeași factură cu titrata Quick-Step. Ambele se duelează pentru supremație în plutonul profesionist. Acum e rândul formației Movistar, asupra căreia ne vom arunca privirea în rândurile ce urmează.
Movistar continuă să fie o fabrică cu magnet la rutierii buni.  Lluis Mas, Eduard Prades, Jürgen Roelandts și Carlos Verona sunt doar câțiva dintre rutierii importanți care se alătură Armadei spaniole. Nuno Bico și Victor de la Parte au spus adio formației iberice din primul eșalon valoric. Echipa lui Eusebio Unzue a fost construită în 2018 în jurul celor doi pioni principali, Nairo Quintana și Alejandro Valverde. Același scenariu va fi foarte posibil de urmărit și în 2019. Formația iberică este una dintre singurele care poate să livreze spectacol în toate cursele sezonului, având o evoluție extrem de constantă.

Iar dovadă în acest sens stau performanțele lui Alejandro Valverde, care la 38 de ani nu se dezminte și putem spune că sezonul 2018 a fost pentru el unul admirabil: câștigător al tricoului curcubeu, primul în Turul Cataluniei, în Turul Occitaniei, în Turul Abu Dhabi sau în Turul Comunității Valenciene. Fără doar  și poate surpriza provocată de acesta la Innsbruck va rămâne pe retina fanilor săi pentru mult timp de acum încolo. Și totuși nu se gândește la retragere în nici un moment.

Transferuri: Lluis Mas, Eduard Prades, Jürgen Roelandts, Carlos Verona
Rutieri plecați: Nuno Bico, Victor de la Parte

La ce să ne așteptăm în 2019:  Așteptările mari totuși vin de la Nairo Quintana, după ce a avut parte de un an 2018 ceva mai modest. Fostul câștigător de Tur al Spaniei și al Italiei (2014, 2016) s-a remarcat doar în cursele de o săptămână. Vijelia din Le Tour provocată de ceva timp de Froome se pare că nu i-a priit în vreun fel și a fost nevoit să se mulțumească abia cu un loc 10 la general.
Totuși, columbianul și-a spălat păcatele cu un triumf sosit abia în etapa a 17-a pe Col de Portet. Sud-americanul va fi nevoit să găsească până la urmă un antidot și să fie apt pentru noile confruntări din 2019. Aportul unor oameni precum Carlos Verona, Eduard Prades sau Lluis Mas va fi esențial în etapele montane, toți cei trei fiind bun ruleuri. Iar experiența belgianului Jürgen Roelandts se va dovedi, de asemenea, exponențială în cursele cu mult plat și cu condiții meteo dificile. La cei 33 de ani ai săi, Roelandts va fi al doilea rutier de mare experiență al echipei după Valverde.
Prin urmare, Movistar ne pregătește un sezon la fel de palpitant și de neașteptat. Să fie oare „El Bala” din nou magicianul din spatele cortinei cu cele mai multe surprize rămase în joben?



Delko Marseille

Transferuri: Alessandro Fedelli, Eduard Grosu, Alexis Guerin, Ramunas Navardauskas, Rémy Rochas, Fabien Schmidt
Rutierii plecați: Yannick Martinez și John Anderson Rodriguez

Sezonul 2019 se anunță unul palpitant și prin prisma deciziilor, care au fost luate de rutierii noștri români. Va fi interesant de văzut cum se vor adapta aceștia la noile climate, cum vor fi primiți în cadrul colectivului și bineînțeles dacă noua schimbare va fi una de bun augur în angrenajul profesional, al ciclismului de primă mână.

Un prim exemplu concludent, în această privință, ar fi zărneșteanul Eduard Grosu, care după nu mai puțin de cinci sezoane petrecute în combinezonul echipei din Peninsulă, Nippo-Vini Fantini, a ales un loc mai pitoresc încărcat de istorie și nostalgie, iar aici ne referim la formația franceză pro-continentală, Delko Marseille Provence KTM. Campionul național al României pe șosea a semnat un contract pe doi ani cu gruparea din sudul Franței, care rulează în plutonul profesionist din 2011, dar care nu a avut șansa până acum să primească un wild-card în Le Tour.

În vârstă de 25 de ani, Eduard Grosu s-a bucurat în două rânduri de participarea într-un mare tur, bifând consecutiv cele două ediții ale Turului Italiei, în 2015 și 2016. O eventuală prezență a sa în plutonul „Marii Bucle” l-ar propulsa efectiv în panteonul sportului românesc, oferindu-i mai multă încredere și continuitate. Chiar dacă presa franceză o vedea pe Delko să participe în Le Tour, formația originară din Provence nu a izbutit să fie prezentă în ultimele două ediții.

Totuși belgienii de laWanty-Groupe Gobert au fost preferați doi ani la rând de organizatorul ASO, care i-a lăsat fără Le Tour atât pe cei de la Delko, cât şi pe Vital Concept, echipa lui Bryan Coquard. După ce a semnat contractul, Edi a declarat că e foarte fericit, se simte bine și avea nevoie de o schimbare, după lunga perioadă de cinci ani petrecută la Nippo. Românul e din ce în ce mai motivat să câștige cât mai multe curse în Hexagon.

La ce să ne așteptăm în 2019: Edi va avea ocazia în noul sezon să întâlnească caractere frumoase și să se adapteze unui climat diferit,  iar în cazul de față îi pomenim pe Javier Moreno (în trecut a fost unul dintre pionii principali ai echipei Movistar), Mauro Finetto (fostul său adversar și câștigător în cursa de casă, Turul Sibiului) Delio Fernandez sau lituanianul Ramunas Navardauskas, o altă achiziție proaspătă și un rutier veritabil în materie de anduranță cu veleități de contratimpist, fost campion al țării sale.


Sezonul 2018 a fost unul memorabil pentru ciclismul românesc datorită revenirii în prim-plan a Turului României, o cursă despre care s-a discutat mult, dar care a avut puterea să readucă acel mic zâmbet pe chipul iubitorilor de ciclism, pentru că, nu-i așa, în România va fi complicat întotdeauna să realizezi ceva. Serghei Țvetcov e unul dintre acei oameni care reprezintă pitorescul în ciclism, un rutier carismatic care a devenit apreciat și iubit atât la noi în țară, cât mai ales peste hotare. Iar palmaresul său spune multe în acest sens: Campion Național al probei de Contratimp în Republica Moldova și România, Campion pe Șosea în România, câștigător al Turului Coreei, ocupant al poziției secunde în Colorado Classic, fost ocupant de podium în Turul Utah și USA Pro Challenge, iar lista se poate extinde cu ușurință.

Sezonul 2019 pregătește și pentru el anumite schimbări, după ce Serghei a obținut o victorie admirabilă în Turul României. Iar prin faptul că traseul nu a avut presărate atât de multe cățărări, pentru el a reprezentat un atuu și e dornic să revină în cursa de casă și să îmbrace din nou tricoul galben.

Țvetcov era aproape să semneze un contract cu o echipă de top din plutonul de primă mână – BMC, însă formația nu a mai avut parte de continuitate și a fost nevoită să se retragă din cauza sponsorilor. După fuziunea cu polonezii de la CCC mulți rutieri au plecat, lotul fiind astfel mai sărac. De aceea, Țvetcov a decis să rămână în Statele Unite ale Americii unde are propria reședință. Și mai mult decât atât, românul consideră că în State se poate dezvolta mai sigur, având la îndemână lucrurile importante.

Cu puțin timp în urmă, fostul ciclist de notorietate, Floyd Landis alături de Gord Fraser au anunțat rutierii care au semnat cu noua echipă continentală, care se va numi Floyd Pro Cycling. Formația va participa în cursele pe șosea și va fi susținută de noul sponsor de echipamente, Van Dessel. Gruparea va lua parte și în câteva curse de mountain-bike. Landys s-a gândit să-i aducă pe sprinterul Travis Mccabe, Johny Clarke – fostul căpitan experimentat în cursele de șosea de la United Healthcare, precum și pe Serghei Țvetcov, un concurent pe măsură în bătălia pentru clasamentul general. Un alt pretendent în cadrul ierarhie generale ar fi Keegan Swirbul în vârstă de 23 de ani, proaspăt adus de la Jelly Belly, iar Nick Zukorwsky și Emile Jean de la echipa Siber completează lotul. Tinerii Carson Miles și Robin Plamondon s-au pregătit de plecare.



Articol scris de Daniel Samoilă, Andrei Baciu, Akos Eder, Denis Macriși și Emanuel Sărmășan.


Pentru cele mai interesante știri și noutăți din lumea ciclismului urmăriți pagina Ciclism A-Z de pe Facebook.

Author:

«
Next
This is the most recent post.
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger