Emanuel Sărmășan vă spune bun venit și vă invită la o nouă întîlnire cu lumea ciclismului, probabil cel mai frumos și mai atractiv sport, care ne place să-l mâncăm efectiv pe pîine. Așa cum reiese și din titlu, e adevărat, într-adevăr Danemarca ar putea fi o posibilă candidată pe harta „Marii Bucle", asta începînd cu 2018. Conform unui comunicat oficial al unei televiziuni daneze (TV2) oferta este luată serios în considerare de către directorul Turului Franței, Christian Prudhomme care este hotărît să călătorească pe tărîm danez, pentru a se întîlni cu prim-ministrul Lars Løkke Rasmussen la sfîrșitul acestei luni.
O mica problemă e că organizatorii locali nu acceptă anumite chestiuni impuse de Amaury Sport Organisation, compania-mamă care ajută atît la vizibilitate „Le Tour", cît și la stabilirea unor trasee. Organizatorii locali sunt pregătiți ca să retrimită oferta pentru 2019 sau 2020, dar ar fi mult prea tîrziu pentru Christian Prudhomme și compania, deoarece stabilirea anumitor lucruri se face din timp. De aceea va fi nevoit să asiste la o discuție cu prim-ministrul, danezii au suflat puțin în iaurt cînd au auzit de Turul Franței în 2018.
Danezii sunt dispuși să ofere o valoare estimativă de 90 milioane de coronae pentru organizare și pentru structurarea primelor etape. Raportat la euro această sumă ar fi egală cu 12 milioane €. Aceștia propun un prolog la Copenhaga, urmat de o etapă desfășurată între localitățile Roskilde, respectiv Odense, care ar traversa Marea Belt Bridge, și o a treia rundă de la Vejle la Sønderborg.
Organizatorii Marilor Tururi și-au extins, să spunem, dominația datorită acestor trasee peste graniță care conferă automat cursei o vizibilitate uriașă, mai ales dacă ciclismul e bine văzut și de vecinii statului respectiv. Contează enorm cultura și modul de dezvoltare a unui popor pentru că nu oricine poate găzdui asemenea competiții. „Le Tour" a luat startul de 21 de ori din afara Franței, aici referindu-ne la întreaga sa istorie. Amsterdam a fost orașul cu funcție portuară care a deschis oarecum recitalul, în 1954, primul start al „Marii Bucle" din afara teritoriului francez.
În ultimele două decenii am avut nu mai puțin de 10 starturi din alte ținuturi și lumi cutreierate, din afara Hexagonului. Danezii au apărut și pe harta Turului Italiei, să nu uităm acest aspect! Totul se întîmpla în 2012 cînd Il Giro a început în Herning. Canadianul Ryder Hesjedal s-a impus la acea ediție, după ce a făcut contratimpul vieții sale la momentul oportun.
Tot Turul Italiei a luat pași repezi în 2014, cînd a pornit din Irlanda de Nord, capitala acestei „țărișoare", numită Belfast. UCI a fost de acord atunci cu cele 3 zile de pauză oferite, în privința deplasării rutierilor cu avionul, astfel încît aceștia să aibă parte și de odihnă, dar și de călătorii suplimentare, cum ar fi inspectarea anumitor bucăți din traseu sau recreere în aerul liber.
SHARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu