Serghei Tvetcov isi reincepea de nevoie calatoria spre Jelly Belly dupa ce un calendar european mult prea incarcat si radical diferit fata de cel american si-a spus cuvantul, iar Edi Grosu nu a dat dovada de foarte multa consistenta pe parcursul anului 2016.
Din punct de vedere al echipelor, singura echipa continentala de la noi din tara, Tusnad Cycling Team a evoluat de asemenea, aditia lui Leonid Krasnov (fost rutier la RusVelo), Nicolae Tanovitchii (care a obtinut una din cele doua victorii ale echipei de anul acesta) si a lui Hugo Velazquez (care a semnat cu United Healthcare pe 2018 dupa ce a castigat o etapa in Turul Serbiei si a avut un sezon solid) a adus o echipa mult mai puternica, mult mai prezenta in pluton si care iata, a dus un rutier spre o echipa profesionista.
La fete, Marike Tache si Ana Covrig ne-au adus rezultate foarte bune in competitiile internationale precum cursa de sosea de la Jocurile Francofoniei, unde amandoua au venit in top 10 intr-un pluton puternic format din profesioniste in marea majoritate.Adriana Ceausescu si Miriam Stan au reprezentat de asemenea tara noastra peste hotare, prezenta noastra internationala fiind mult mai puternica in acest an.
Mai jos o sa descriu fiecare rutier roman si echipele noastre (putine, de altfel) si o sa descoperim impreuna daca a progresat sau a regresat:
Eduard Grosu
Pentru Edi, anul 2017 a fost unul in care am vazut ghinion, am vazut un spirit ceva mai razboinic fata de 2016 insa nu un sezon in care acesta sa arate capacitatea sa maxima.Inceputul sezonului a fost unul foarte bun, etapa a 6-a din Turul Omanului vazandu-l al doilea dupa Kristoff.Un alt loc 2 in prima etapa din Turul Croatiei dupa Sacha Modolo a continuat sa confirme potentialul sau, victoria sa de anul acesta din Turul Sibiului fiind singura pentru el, in afara de titlul de campion national la contratimp.Alte rezultate notabile sunt clasari in top 10 in Turul Arctic al Norvegiei, Tirreno Adriatico, Turul Qinghai, Turul China 1, Turul China 2 si Turul Sibiului.Parti pozitive:
Edi a demonstrat in acest an faptul ca ii plac cursele pe etape.Faptul ca Nippo Vini Fantini nu ii ofera un trenulet dedicat decat in unele curse si ca trebuie sa se descurce singur de cele mai multe ori in pluton sunt de apreciat, iar Edi a avut parte si de ceva ghinion in acest caz.Pe 2018 ne-am dori mai multe curse pe etape pentru el, si ne-am dori si un trenulet, cat de mic fiindca implicarea echipei e destul de mica in acest moment. (Faptul ca s-a batut cu Marini la majoritatea sprinturilor din China si in Croatia demonstreaza cu temeinicie acest lucru).Parti negative:
Cursele de o zi sunt principala sa slabiciune, terminand 2 din cele 12 curse de o zi la care a participat, alaturi de o lipsa ciudata de consistenta.In Oman, Abu Dhabi sau Turul Croatiei ne-a demonstrat faptul ca poate sa se ia la tranta cu ''marii'' sprinturilor din ciclismul contemporan dar in cursele din China unde echipa sa a fost mult mai lipsita de concurenta a pierdut in fata unor rutieri de continentala cu mult sub nivelul sau.Lasand la o parte schimbarea de altitudine, ghinionul sau alti factori nu putem omite acest lucru, inconsistenta fiind periculoasa in postura sa de sprinter care se descurca mai bine in cursele pe etape.Serghei Tvetcov
Pentru Serghei, 2017 a venit intr-un context ciudat.Dupa doi ani foarte neproductivi la Androni, Jelly Belly a reprezentat o barca de salvare care s-a transformat pe parcursul sezonului intr-o barca de curse.Un loc 2 la general in Colorado Classic cu o victorie de etapa foarte importanta (cea mai importanta din cariera sa) si un loc 3 la general in Turul Utah ca si rutier de echipa continentala l-au propulsat lider al America Tour pe 2017, si l-au dus la echipa procontinentala United Healthcare pentru o noua aventura in ciclismul profesionist.Un contratimp pierdut la mai putin de o secunda in Turul Taihu si cateva clasari in top 10 in etapele competitiilor americane au complementat un sezon foarte bun pentru el, si au confirmat potentialul acestuia.
Parti pozitive:
In mod clar, consistenta.Serghei e un om care se tine departe de cazaturi, si care termina etapele in care e implicat indiferent de conditii.Din 60 de zile de cursa, a reusit sa termine 59, ceasul sau biologic fiind clar setat pe calendarul american.Atata timp cat Serghei va ramane in America, vom vedea foarte multe curse terminate de acesta.Parti negative
Probabil o sa fiu inteles gresit de majoritatea cititorilor si o sa sun ca un om care isi da cu parerea fara sa stie ce eforturi implica ciclismul, insa de cele mai multe ori Serghei nu pare ca vrea mai mult.Am vrea sa vedem mai multe atacuri de la acesta pe viitor, si sa il vedem mai des in fata plutonului.Desi e evident ca alte echipe pot contacara atacurile lui, nu se stie niciodata daca un atac al sau poate reusi, sau nu.Fiind un om puternic si avand experienta curselor din America l-am putea vedea mai des atacand si incercand sa castige clasamentele generale.Marius Petrache
Pentru Marius Petrache, 2017 a venit cu titlul national castigat aproape cu usurinta in fata lui Edi Grosu.Participarile sale cu echipa nationala in curse din strainatate, si in cadrul curselor Red Hook Criterium s-au inmultit si cine stie, poate o sa vedem un an 2018 cu Marius concurand la o echipa continentala.
Daniel Crista
Valentin Vasiloiu
Trecand la fete:
Ana Covrig
Marike Tache
Marike a reprezentat de asemenea tara noastra in competitii de peste hotare, avand rezultate bune.Pasiunea ei pentru ciclism este evidenta si fiind o fata tanara, exista intotdeauna posibilitatea sa ajunga la o echipa mare, avand experienta curselor din strainatate.Adriana Ceausescu, Estera Coteata
Doua reprezentante ale tarii noastre care isi fac locul in randul curselor din strainatate, ele sunt dovada ca Romania incepe sa isi dezvolte o echipa si la feminin, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.Echipe:
Tusnad Cycling Team
BikeXpert Racing Team
Echipa nationala a Romaniei
Curse:
Turul Sibiului
Turul Tinutului Secuiesc
Turul Bihorului - Bellotto
Concluzie:
Ciclismul de sosea a cunoscut o evolutie evidenta fata de anii trecuti, anul 2017 fiind o reeditare a anului 2014.Desi din punct de vedere al punctelor anul acesta a fost ceva mai sarac, marele castig este ca evolutia este vizibila.De la Serghei Tvetcov care o sa isi reia aventura in randul rutierilor profesionisti la Miriam Stan care este prima reprezentanta a Romaniei la campionatele mondiale de junioare, evolutia se simte iar acest lucru este imbucurator.Desi inca avem probleme fundamentale peste care trebuie sa trecem precum lipsa cluburilor, lipsa unor locuri pentru rutieri ca sa se antreneze sau lipsa sponsorizarilor pentru curse, directia generala a ciclismului romanesc este una buna in ciuda unui drum foarte lung pe care il avem de parcurs.O mare veste pentru noi ar fi revenirea Turului Romaniei, sub clasificare 2.2 si cu 5 etape, fiind perfect daca acesta ar avea loc in perioada Turului Sibiului si a Turului Bihorului, fiindca am vedea si echipe procontinentale la startul acestuia.Promisiuni privind televizarea acestuia la Eurosport ne duc cu gandul ca poate 2018 va fi un an mai bun.Desi drumul este lung si implica mult mai multa munca decat multa lume este constienta, acesta este posibil si poate candva romanii nostri vor urca umar la umar cu Bardet sau Aru pe Mont Ventoux.
Craciun fericit!
SHARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu