joi, 1 februarie 2018

Interviu cu Raul Sinza, rutierul echipei MsTina Focus

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !
Dupa cum am vazut in ultima vreme, ciclismul romanesc este intr-o evidenta si sanatoasa crestere.La final de 2017 am fost martorii aparitiei unei noi echipe continentale romanesti, a treia de acest tip din tara noastra, si una din cele doua active acum: MsTina Focus.

MsTina Focus are in componenta rutieri italieni si romani, iar unul dintre ei a fost de acord sa vorbeasca despre ciclismul de sosea, MTB, si nu numai.Acest rutier este Raul Sinza, cu zeci de concursuri in care a venit pe podium in MTB si mai recent, sosea atat in Romania cat si in strainatate.Raul este si campion national la ciclocross in 2017, iar primul sau an in care este legitimat la o echipa de sosea este chiar 2018.De asemenea data acestui interviu a fost aleasa special, deoarece astazi este ziua sa, prilej cu care echipa Totul despre ciclism ii ureaza la multi ani, si cat mai multe realizari cu noua echipa.Asadar aici avem cateva intrebari la care Raul ne-a raspuns:



TDC: Cum a fost primul tau an ca si sportiv legitimat in care ai devenit vicecampion national la juniori in proba de Mountain Bike XCO?

Raul: Primul an in care m-am legitimat a fost 2016, al doilea sezon de ciclism pentru mine.Am hotarat sa ma legitimez după ce in 2015 castigasem multe curse, aproximativ 17 din care vreo 10 castigate la general.A fost foarte frumos, credeam ca sunt bun dar nu eram...eram bun probabil pentru nivelul din Romania.



TDC: In opinia ta, cum se compara implicarea federatiei in ciclismul de sosea fata de MTB?

Raul: In 2017 federatia a inceput sa se implice mai mult, a facut loturi pentru curse internationale atat la sosea cat si la MTB + etape de cupe nationale: XCO, XCM, XC.Speram ca in 2018 sa avem si la sosea.Ceva frumos ce se pregateste este Turul Romaniei o competitie care nu trebuia sa lipseasca in ultimi ani...dar sa privim in viitor, nu in trecut.



TDC:Cum se imbina si cum te influenteaza toate disciplinele de ciclism pe care le practici acum sau le-ai practicat in trecut?

Raul: Se imbina bine, chiar foarte bine.Pot sa spun ca am inceput ca la carte dar fara sa știu ca fac asta.Mai exact când eram foarte mic, am început cu BMX street după care dirt bike, downhill (asta m-a ajutat sa stapanesc foarte bine bicicleta) pana in 2015, de aici m-am axat special pe Cross Country, din 2016 am mai adaugat cyclocross si sosea.In prezent ma concentrez și dau totul 100% pe sosea.



TDC: Care a fost amintirea ta preferata din strainatate la cursele unde ai participat?Esti nerabdator sa ajungi din nou la astfel de concursuri peste hotare?

Raul: Nu stiu daca as putea sa va spun o amintire preferata însă este buna de spus: eram in Serbia la o cursa pe sosea impreuna cu echipa nationala, la start erau echipe puternice, de exemplu academia lui Peter Sagan, eram pe la kilometrul 50 in evadare împreuna cu încă 6-7 rutieri, era un vant groaznic, pur și simplu nu stiam ce sa mai fac, nu mai rezistam, eram la maxim, nu stiam cum sa abandonez dar m-am gandit la o vorba spusa de Dl. Lupas: in momentul in care tu crezi ca nu mai poti, corpul tau mai poate de 7 ori!Si am reusit sa termin cursa chiar pe podium.



TDC: Ce te-a ghidat spre MTB la inceputul carierei tale in ciclism si de ce nu ai ales din prima sosea?Te-a influentat si zona geografica unde te-ai nascut?

Raul: Ce m-a influentat sa trec spre MTB?Eram cu BMX-ul și tot rupeam lantul.De fiecare dara mergeam cu el la magazinul de biciclete unde l-am intalnit pe Istvan Etele.El mi-a recomandat acesta disciplina și m-a indrumat spre clubul de ciclism din orasul meu, singurul in acel moment fiind Velo Sport.Aici majoritatea faceau MTB, si am spus ca fac si eu asta.Insa nu lucrul acesta m-a convins 100%.Era faptul ca nu vazusem niciodată o cursa de sosea, ci doar de MTB.



TDC: Modelul tau prefarat din MTB/sosea?

Raul: Nu am unul anume, ii urmaresc pe toti dar in special pe Egan Bernal, spun eu urmatorul Chris Froome.



TDC: Care crezi ca sunt diferentele dintre sosea si MTB din punct de vedere tehnic?Ti se pare ca un MTB e mai ''de incredere'' fata de o cursiera intr-o cursa, avand in vedere lungimea etapelor unei curse?

Raul: Parerea mea este ca distanta de la sosea compensează cu partea tehnica din MTB.De incredere sunt ambele tipuri de biciclete daca stii sa le stapanesti insa poti sa ai probleme pe care nu le poti evita.



TDC: Trecand la MsTina Focus, noua ta echipa, care este atmosfera si care sunt obiectivele principale pe care le-ati setat pentru 2018?

Raul: Atmosfera este placuta, ma motiveaza faptul ca sunt intr-o echipa condusă de un om cu experienta foarte mare (Stefano Giuliani) si oameni care vin din echipe și tururi cicliste foarte puternice.Cu un astfel de staff de calibru foarte mare sper sa pot sa dau tot ce am mai bun sa ii ajut cu tot ce pot si la rândul meu o sa fiu ajutat cand o sa am si eu nevoie.



TDC: Printre colegi, aveti si un rutier care a venit de la nivelul de World Tour, Federico Zurlo.Care e diferenta dintre rutierii care nu au alergat vreodata la acest nivel si Federico in timpul antrenamentelor?

Raul: Zurlo zis si ''my friend'', un om extraordinar din toate punctele de vedere, este foarte motivat, se vede asta pe chipul lui atat in timpul liber cat si in timpul antrenamentelor.Insa momentan suntem in cantonament de inceput de an cand trebuie doar sa adunam kilometri, iar pregatirea noastra este la fel pentru toti.Ce pot sa spun este ca mai sunt momente cand mai facem o liniuța pe o urcare, sau ca pune capul in ghidon, isi ia poziția de contratimp si dispare in scurt timp.



TDC: E programul tau de antrenament diferit fata de cel al colegilor tai care au concurat mai mult pe sosea?Dar alimentatia?

Raul: Dupa cum spuneam, momentan toti facem acelasi lucru: adunam kilometri.Alimentatia este una foarte stricta, mai pe scurt fara prea multa carne și produse ce contin zahar.Legume si fructe cat mai multe.



TDC: Care o sa fie prima ta cursa cu MsTina Focus si cum te intelegi cu noii tai colegi?Ajuta faptul ca ai cativa colegi romani la echipa sau te-ai fi descurcat la fel cu o echipa formata numai din straini?


Raul: Prima cursa a echipei va fi probabil in februarie sau martie.Ma ințeleg super, dintre străini si as putea spune si romani ma inteleg cel mai bine cu Zurlo Federico.Insa toti colegii sunt niste baieti super, foarte talentati și muncitori.Da, ajuta faptul ca suntem mai multi romani pentru ca ne motivam reciproc, avem o valoare aproximativ +- egala, fiecare vrea sa arate ce poate si fiecare vrea sa isi creasca performanta.



TDC: De final, cum crezi ca o sa te adaptezi in echipa, avand in vedere ca o sa te vedem pe sosea mai mult ca niciodata, si cum o sa imbini cursele de MTB cu cele de sosea?

Raul: Usor, usor incep sa ma adaptez, dar inca nu am participat la nici o competitie in aceasta formatie si nu stiu cum va fi.Simulam anumite lucruri la antrenamente si lucrurile decurg bine in mare parte.Nu o sa combin cursele de sosea cu cele de MTB.Exceptie sunt Campionatele Nationale sau alte competitii foarte importante si nivel mare.



Ca o nota de final, am dori sa ii multumim foarte mult lui Raul pentru ca si-a facut timp sa raspunda acestor intrebari, desi este in timpul unui cantonament.Ii mai uram o data succes lui si intregii echipe si speram ca data viitoare cand vom vorbi, o sa fie dupa o victorie intr-o cursa importanta din 2018.

«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger