sâmbătă, 22 aprilie 2017

O pată mare de tristețe a acoperit întreaga lume a sportului cu două roți, după decesul lui Michele Scarponi!

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !
Sportul cu două pedale se află în plin doliu, ziua de 22 aprilie 2017 fiind una tragică în rândul familiei Scarponi. Ciclistul Astanei în vârstă de 37 de ani s-a întors de curând acasă, la Filottrano, după ce a avut o evoluție ireproșabilă în Turul Alpilor, pe durata acestei săptămâni. Peninsularul a izbutit să încheie la general pe un onorabil loc patru, ba mai mult decât atât, Scarponi și-a adjudecat prima rundă a acestei întreceri (prima sa victorie din 2014 până în prezent). 

Ajuns în Italia, acesta a fost izbit de un camion în timpul antrenamentelor. Potrivit Gazzettei dello Sport, cetățeanul „inculpat" de la volan, în vârstă de 57 de ani a declarat că nu a avut cum să-l evite pe Scarponi, însă accidentul s-a produs. De asemenea, prodigiosul cotidian italian a anunțat timpuriu faptul că Michele ar fi fost lider pentru Astana Pro Team în ediția centenară a Turului Italiei din acest an! Iată un eveniment dureros care s-a produs înainte cu două săptămâni de începerea uneia dintre cele mai rafinate competiții!

Mesajul a apărut și pe contul de Twitter al echipei Astana, formația spunând că durerea e prea adâncă pentru a mai putea face public acest anunț:

„Sportivul nostru, Michele Scarponi, a decedat în această dimineață în timp ce se afla într-un antrenament pe bicicletă în apropierea casei sale din Filottrano. Michele a fost lovit de către un camion într-o intersecție. Am pierdut un mare campion și un tip special, mereu zâmbitor în orice situație. A fost un om de bază pentru toată lumea în Astana Pro Team. Michele a încheiat al patrulea în Turul Alpilor ieri în Trento. Apoi a mers acasă în Filottrano (Ancona) cu mașina împreună cu maseurul său și seara a fost acasă la familia sa. În această dimineață, Michele a ieșit cu bicicleta pentru un antrenament când s-a întâmplat tragedia,” conform comunicatului de presă arătat de Astana în această dimineață.

Privind retrospectiv, Scarponi a fost unul dintre oamenii muncitori în pluton. Ciclismul a pierdut un alt cetățean de mare caracter. Îmi aduc aminte că mereu a fost dispus să ofere totul în slujba echipei, pentru el sacrificiul a fost un act de jertfă, de respect adus acestui sport. Aș mai putea admite că, îmi aduc îndeosebi aminte când se punea în postura de locotenent pentru „Rechinul" Vincenzo, sprijinindu-l cu loialitate pe cel care avea să devină mai târziu câștigătorul „Marii Bucle", în 2014. Dar, până să ajungem acolo, vă propun să aruncăm o privire asupra „biografiei" lui Scarponi „de la origini până în prezent" ca să-l parafrazăm pe ilustrul nostru critic literar, George Călinescu.

Născut în localitatea Jesi, Scarponi și-a început cariera promițător, aflându-se pe o pantă ascendentă, până în anul 2006 când a apărut la orizont Operațiunea Puerto, celebrul caz de dopaj care a făcut înconjurul lumii în acea perioadă. În urma acestui incident italianul avea să încheie socotelile în culorile echipei Liberty-Seguros, fiind capabil ca mai apoi să semneze un contract cu echipa sa de casă, Acqua & Sapone–Caffè Mokambo. 

În 2007 italianul a avut parte de un nou început fantastic în fața publicului din Peninsulă, reușind prestații sclipitoare în  Settimana Internazionale di Coppi e Bartali, competiție asupra căreia și-a trecut semnătura și o clasare pe locul secund în Giro del Trentino. Din păcate, ghinionul avea să-l lovească din nou pe acest rutier, fiind implicat pentru a doua oară la rând în Operación Puerto. Pe 8 mai 2007, Scarponi a recunoscut că a făcut parte din această mișcare, urmând ca pe 15 mai italianul să fie suspendat. 

Odată cu încheierea perioadei de suspendare, formația Diquigiovanni–Androni a anunțat în iunie 2008 că a semnat un contract pe o durată de două sezoane cu Michele Scarponi. Sezonul 2009 i-a adus lui Scarponi o victorie prețioasă în Tirreno-Adriatico, în același an impunându-se în etapele a 6-a și a 18-a în Giro. 

În 2010, „Grande Scarponi" a sosit pe cea de-a doua treaptă a podiumului în Tirreno-Adriatico, terminând triumfal etapa a patra a acelei ediții. Peninsularul a încheiat, de asemenea, pe locul patru în Giro d'Italia. A fost o ediție de poveste, reușind să se impună sclipitor în runda cu numărul 19, unde a scăpat singur pe Mortirolo cu cei doi colegi ai săi de la Liquigas, Vincenzo Nibali și Ivan Basso. Basso a încercat să preia conducerea, astfel încât Nibali, respectiv Scarponi și-au oferit frățește mâinile și au făcut cea mai grea muncă pe acea coborâre infernală, urmând ca mai apoi lucrurile să decurgă lejer până la Aprica, Nibali lăsându-l pe Scarponi suficient de proaspăt pentru a sprinta pe final. Scarponi avea să-și încoroneze sezonul cu o victorie în „Settimana Ciclistica Lombarda."

Sezonul 2011 l-a adus pe Scarponi într-o nouă familie, semnând un contract pe doi ani cu Lampre-ISD. Scarponi și-a făcut debutul în culorile noii formații, chiar în Giro di Sardegna, unde a și câștigat etapa finală după un atac târziu; a terminat pe locul patru în ansamblu, „dispărând" de pe podium cu cele unsprezece secunde (întârziere). Următoarea cursă care era cumva vizată de acesta a fost Tirreno-Adriatico, însă modul în care a rulat în prima zi, nu a fost încânător, chiar dacă Scarponi era văzut drept mare favorit la toate casele de pariuri. 

Ambiția și efortul său și-au spus cuvântul în runda cu numărul 4, încheiată la Chieti. Împreună cu alți 5 rutieri, a scăpat pe urcarea finală, rămânând singur cu coechipierul său Damiano Cunego. Scarponi a reușit cu ultimele forțe să împingă limitele cursierei sale, adjudecându-și victoria meritoriu. Italianul a terminat pe locul trei în penultima etapă și, într-un final, a încheiat pe cea de-a treia treaptă a podiumului în spatele lui Cadel Evans și Robert Gesink, reușind să ia acasă inclusiv tricoul pe puncte. În același an, Scarponi a câștigat și Giro del Trentino și Volta a Catalunya la pachet. 

Apoi, în Giro d'Italia, a terminat pe locul doi după Alberto Contador. „Pistolarul" a fost ulterior „dezbrăcat" de tricoul roz în urma suspendării de rigoare. Astfel, trofeul avea să meargă în mâinile lui Scarponi. Apoi a încercat să-și apere titlul în ediția din 2012 a Turului Italiei, dar a terminat abia pe locul patru cu un Ryder Hesjedal surprinzător, canadianul izbutind să câștige Il Giro. După încheierea Turului Italiei, Scarponi a decis apoi să se concentreze pe „Marea Buclă". Cu toate acestea, Scarponi a fost în stare să vină doar pe locul 24 în acel an. 

În 2013 Scarponi avea să înceapă perfect cu un loc trei în Turul Cataluniei, urmând ca mai apoi să-și îndrepte privirea spre cursa de casă Giro, unde a mai bifat un loc 4, statut cu care s-a obișnuit din edițiile precedente (2012, 2014). Pentru a încheia ciclic, din 2014 peninsularul a activat până în prezent pentru echipa kazahă Astana. La ediția din 2014 a Turului Franței, Scarponi s-a dovedit a fi un om de nădejde, un domestique pur pentru învingătorul acelui Tour, Vincenzo Nibali. Ultima sa victorie a fost în prima etapă a Turului Alpilor în această săptămână. 

Scarponi a dezvăluit de-a lungul carierei sale legătura pe care a avut-o cu doctorul Michele Ferrari! Medicul originar din Ferrara l-a ajutat cu anumite suplimente pentru a-și îmbunătăți anduranța pe munte, un aspect care nu prea contează din punctul meu de vedere, deoarece Scarponi nu a fost vreun Armstrong ca să beneficieze de o rețea medicală solidă, ci a făcut parte din același sistem ca mulți alții. Majoritatea rezultatelor sale au fost muncite, acceptând să se pună în slujba altor lideri. Și să nu uităm că Scarponi lasă în urma sa o familie îndurerată (o soție și doi băieți), care i-a rămas pentru totdeauna fidelă; cei doi copilași care nu vor mai avea parte de mângâierea tatălui lor. Acum să află în ceruri, printre ceilalți campioni ai șoselei. 

Riposa in pace, Michele Scarponi! UN OMAGGIO AL GRANDE CAMPIONE!

O poveste în care „destinul" a decis încă o dată soarta unui rutier...!



Surse foto: Gazzetta dello Sport  


  

  







Author:

«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger