luni, 25 septembrie 2017

Trei in ... curcubeu

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !

27 septembrie 2015,  dupa un sezon de clasice ratat, un Tur al Frantei in care lua tricoul verde fara victorie de etapa si un accident in Vuelta, Peter Sagan incerca imposibilul la Richmond, pe un traseu usor valonat, cu catarari urbane si piatra cubica. Ca in mai toate cursele era printre marii favoriti, pe hartie. Un atac dat la ultima trecere peste zona de pavate, in urcare, sustinut cu un efort incredibil pe coborare si mai apoi pe urcarea finala spre linia de sosire i-au adus lui Peter primul titlu de campion mondial de sosea. A fost confirmarea valorii sale certe si, peste asta, o confirmare a posibilitatilor ca el sa performeze si intr-o cursa de peste 220 km.







16 octombrie 2016. Purtatorul tricoului curcubeu se indrepta spre Doha dupa unul din cele mai bune sezoane ale sale in plutonul profesionist. A ratat Tirreno Adriatico pentru o secunda,  dar a castigat Gent – Wevelgem si Turul Flandrei. Sezonul a continuat cu victorii in tururile Californiei si Elvetiei, dar demonstratia de forta a venit in Turul Frantei. A castigat trei etape, si in alte cinci a sosit pe podium. A purtat in premiera tricoul galben, pe cel verde si pe cel curcubeu. Dupa Tur au venit clasicele din Canada, unde a fost aproape de a le castiga pe ambele, dar a venit doar pe locul secund in Montreal, victoria revenindu-i la Quebec. Au urmat campionatele europene, desfasurate la Plouay, pe care le-a castigat fara mari emotii, dupa care a luat si doua victorii de etapa si podiumul la general, in Eneco Tour. 

Chiar daca traseul Campionatelor Mondiale favoriza sprinterii, iar pe parcurs au fost multe capcane cauzate in special de vanturile laterale foarte puternice din zona Golfului, Peter a reusit, in ultimul moment sa se strecoare pe usa ce aproape i se inchidea in nas, in momentul formarii unei borduri. A rezistat in grupul principal, iar la final a reusit sa-l invinga la sprint pe un Mark Cavendish aflat intr-o forma de zile mari.



24.09.2017. Al doilea sezon in tricoul curcubeu pentru Sagan a venit si cu mutarea la Bora, unde parea ca va avea o echipa dedicata lui in clasice, dar si in lupta pentru victoriile de etapa la sprint. Anul a inceput bine pentru Sagan cu victorii in Tirreno Adriatico si Kurne -Bruxelles-Kuurne, dar si cu un loc doi in Milano SanRemo unde a fost invins la sprint de Michal Kwiatkowski. In restul sezonului de clasice nu a fost la fel de impresionant ca in anul trecut, o geaca venindu-i de hac in Turul Flandrei, iar alte probleme l-au taiat de pe lista in Paris Roubaix. Sezonul continua, dupa aceea cu victoriile in tururile Californiei si Elvetiei, in timp ce la orizont se zarea Turul Frantei.  Turul a inceput bine pentru Sagan, a castigat etapa a treia, dar intr-a patra, a fost descalificat dupa un duel barbatesc cu Mark Cavendish, iar visul de a-l egala pe Zabel trebuie sa mai astepte. A reusit o victorie si alte doua podiumuri in Turul Poloniei, doua victorii si un podium in BinckBank Tour, unde ar fi putut sa castige, sau macar sa se bata la victoria in clasamentul general, daca nu ar fi avut o pana in momentul in care se afla in atac, desprins de castigatorul Tom Dumoulin. Dupa tururile de o saptamana din Europa, pe lista slovacului au venit clasicele din Canada, unde a castigat, cu panache cursa din Quebec, iar la Montreal a aratat foarte bine, insa adversitatea celorlalti participanti si lipsa lor de dorinta in a colabora cu Peter au dus la o victorie a lui Ullisi.
Cu o forma foarte buna in ultima parte a sezonului, Peter Sagan s-a deplasat la Bergen pentru Campionatele Mondiale. Incertitudinile au planat din foarte multe directii asupra sa. O posibila raceala, lipsa dorintei de a colabora pentru ceilalti oameni din pluton sau echipa nationala submediocra fiind doar cateva dintre ele.

Intr-o cursa de-a dreptul haotica, in care controlul e aproape imposibil, mai ales cand nu ai nici macar un coechipier care sa impuna ritmul, probabil tactica ascunsului in pluton functioneaza cel mai bine. Acest lucru avea sa fie confirmat in desfasurarea actiunii de la Bergen, cand Sagan a fost aproape invizibil pe durata celor 276 km de cursa. A stat pitit undeva in inima plutonului, in timp ce coechipierii sai capotau, unul cate unul. A fost nevoie doar de dorinta unui grup mult prea numeros de sprinteri cu aptitudini de puncheuri, pentru ca atacurile sa fie anihilate, iar grupul sa devina compact in ultimul kilometru. Sagan a pornit sprintul din spatele favoritului local, Alexander Kristoff, iar in final a reusit sa puna mana pe al treilea tricou curcubeu.
Dupa 100 de victorii la profesionisti, 83 de locuri 2, si 37 de locuri 3, "eternul loc doi" a reusit o victorie magistrala, cea cu numarul 101 , invingand adversari ce au avut echipe dedicate, care sa le faca jocul.



Partea inedita a acestor victorii o pot constitui urmatoarele elemente: Trei victorii consecutive, victorii pe trei continente, dar, mai ales, trei victorii pe trei profiluri diferite si in conditii total diferite. Prin aceasta a treia victorie, Sagan a confirmat, daca mai era nevoie, versatilitatea sa. A reusit, pana acum, sa castige pe un traseu cu piatra cubica, unul plat  si unul valonat, in conditii meteo total diferite, de la umiditatea americana la caldura si vantul foarte puternic din Qatar pana la frigul patrunzator din Norvegia. Aceste victorii ii certifica aptitudinile de pavate-sprinter-puncheur, dar si abilitatile tactice si flerul in cursa. Putem spune , fara dubii, ca Peter Sagan este cel mai complet ciclist din plutonul actual.
Nu poate ramane remarcata evolutia omului Peter Sagan, care de la gesturile de Hulk sau cocos nervos, facute dupa victoriile din Turul Frantei si-a potolit instinctele primare, iar dupa a treia victorie la Campionatele Mondiale a parut mai emotionat ca niciodata.
Pentru a intelege performanta lui Sagan trebuie sa ne dam seama in ce companie selecta a intrat cu acest al treilea tricou curcubeu castigat: Alfredo Binda, primul castigator al Campionatelor, Rik Van Steenbergen, “Canibalul” Eddy Merckx si Oscar Freire sunt oamenii ce au cele mai multe victorii pana in acest moment, foarte mare parte dintre ei alergand pe vremea cand in ciclism casca nu era obligatorie, iar pedalele aveau ratrape.


sursa foto: petersagan, cyclingnews

Author:

«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger