miercuri, 24 ianuarie 2018

EXCLUSIV. Interviu cu Philippe Gilbert, învingătorul Turului Flandrei 2017: "Visam mereu să câștig această cursă"

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !




Nu putem deschide sezonul 2018 pe blogul nostru decât cu un interviu de colecție alături de Philippe Gilbert, unul dintre cei mai buni rutieri ai lui Quick-Step Floors în 2017. Gilbert a acceptat să răspundă la întrebările pe care i le-am adresat și ne-a dezvăluit câteva aspecte interesante. Mulțumirile merg, de asemenea, și la Alex Hovco, responsabil pe social-media la gruparea belgiană.

Venirea sa la Quick-Step i-a adus un restart în cel mai pur sens pozitiv. A câștigat Turul Flandrei, Amstel Gold Race, dar și Cele Trei Zile de la De Panne. Pe lângă rezultatele amintite, a fost un rutier cu o mare influență în sânul echipei Quick-Step, aducând multe rezultate pozitive.

Totul despre ciclism: Philippe, cum a fost sezonul trecut pentru tine?

Philippe Gilbert: Este foarte clar că a fost unul dintre cele mai bune din cariera mea. Nu doar pentru că am câștigat Turul Flandrei, la care visam de multă vreme, și Amstel Gold Race, dar mai ales că am concurat pentru tot sezonul. Am arătat constanță de-a lungul anului, m-am luptat pentru victorii și am ajutat echipa Quick-Step Floors oricât au avut nevoie de mine.

Totul despre ciclism: Vorbind de Turul Flandrei, care a fost principalul tău adversar?

Philippe Gilbert: Într-o cursă ca Turul Flandrei și în orice clasică de altfel, nu ai doar un adversar, ci mai mulți oameni care vin la start cu gândul la victorie. Nu este bine să-ți faci o strategie de cursă concentrată pe un singur rutier, pentru că ajungi să îi scapi din vedere și să plătești scump la final.

Totul despre ciclism: Ți se pare că plutonul s-a schimbat față de acum câțiva ani?

Philippe Gilbert: Foarte greu de zis. Poate că rutierii sunt mai nerăbdători, mai doritori să își arate calitățile, să câștige și să își îndeplinească obiectivele. Se poate vedea că toată lumea încearcă să profite la maximum de fiecare șansă.

Totul despre ciclism: Care este cea mai bună victorie a ta, Turul Flandrei sau Liege-Bastogne-Liege?

Philippe Gilbert: Altă întrebare dificilă. Turul Flandrei a fost un mare vis al meu, o cursă pe care am avut-o în minte chiar înainte de a urca pe podium, așa că o victorie  acolo după un atac cu 55 de km înainte de final este ceva de care îmi voi aminti pentru totdeauna. De cealaltă parte, Liege-Bastogne-Liege trece mai aproape de casa mea, iar asta a făcut victoria de acolo foarte specială. Ambele victorii înseamnă mult pentru mine și mă fac foarte mândru.

Totul despre ciclism: Ce curse pe care nu le-ai câștigat până acum ai vrea să le adaugi în palmares?

Philippe Gilbert: În 2017 am câștigat Turul Flandrei, dar și o etapă în Turul Elveției, o cursă foarte frumoasă care îmi place mult, așa că acestea două sunt bifate. Desigur, am Milano-Sanremo și Paris-Roubaix în minte. Toată lumea știe că aș vrea să le câștig și să îmi completez lista de Monumente, dar asta nu înseamnă că atenția mea se va concentra doar pe aceste două curse.

Totul despre ciclism: Ai vreo superstiție înaintea curselor?

Philippe Gilbert: Nu, eu nu cred în lucruri de genul ăsta. De obicei, înaintea unei curse, ascult muzică în autobuzul echipei sau vorbesc cu colegii mei despre tot felul de lucruri, dar nu am niciun fel de ritual.

Totul despre ciclism: Ce îți place să faci în timpul liber?

Philippe Gilbert: Îmi place să petrec cât mai mult timp liber cu  familia. Viața de ciclist profesionist îți consumă foarte mult timp, ești departe de casă pentru mai mult de 200 de zile pe an. De aceea, de fiecare dată când sunt acasă îmi place să stau cu familia, să mă bucur de lucrurile simple, iar din când în când, în pauzele competiționale, să merg în vacanțe.

Totul despre ciclism: Care este prima ta cursă în acest sezon?

Philippe Gilbert: Voi începe în Vuelta a Murcia, o cursă pe care am câștigat-o acum doi ani. Vremea și traseul sunt perfecte pentru începutul de sezon. Apoi, o zi mai târziu, vor fi prezent în Clasica Almeria.

Totul despre ciclism: Ai vreun mesaj pentru fanii tăi din România?

Philippe Gilbert: Am auzit că este o foarte puternică comunitate de fani în România, oameni care iubesc ciclismului, așa că vă rog să continuați să urmăriți cursele, oricât de mici sau importante ar fi.


English version:

1 – Philippe, how was your 2017 season?

It goes without saying it has been one of the best seasons of my career. Not only because I won De Ronde, which I was dreaming of for many years, and Amstel Gold Race, but also because I was there from the first until the last race of the season, showing consistency, going for victory, for a good result or helping Quick-Step Floors whenever they needed me.

2 – Speaking of Flanders, who was your main opponent?

Thing is that in a race like Flanders, or any classic for that matter, there’s not just an opponent, but instead you have several guys who always line up at the start gunning for victory; that’s why making your plan around one rider while underestimating the others is a mistake which can cost you dearly.

3 – Do you sense the peloton is different than the one of a couple of years ago? 

Difficult to say. Maybe the riders are more eager. More eager to prove themselves, to go for the win, to achieve their goal. You can see that everyone is trying to make the most out of every opportunity.

4 – What’s your best victory, Liege-Bastogne-Liege or the Tour of Flanders? 

Another tough question. Flanders was a big dream of mine, a race which was on my mind even before podiuming there, so to take the win there, after attacking 55 kilometers from the finish, is something that will stay with me forever. On the other hand, Liege-Bastogne-Liege runs close to my home and that made my victory there very special. Both wins mean a lot and having won these races gives me great pride.

5 – What races that you haven’t won you would like to add to you palmares? 

In 2017, I won De Ronde, but also a stage in the Tour de Suisse, a beautiful race which I like a lot, so these two were ticked off. Of course, Milano-Sanremo and Paris-Roubaix are on my mind, everybody knows that I’d love to win them and complete my Monuments collection, but that doesn’t mean my sole focus this year will be only on these races.

6 – Do you have any pre-race superstitions? 

No, I don’t believe in that stuff. Usually, before a race, I listen to some music while on the bus or talk with my teammates about various stuff, but I don’t have any rituals.

7 – What do you like to do on your free time? 

Spend as much time as possible with my family. The life of a pro rider is time consuming, you’re away from home for more than 200 days a year, and that is why every time I’m back home I like to stay with my family, enjoy the simple things, and from time to time, during the off season, go on a holiday.

8 – What’s your first race of the season? 

I’ll start in Vuelta a Murcia, a race I won two years ago. The weather and the course are perfect to kick off your season. Then, a day later, I’ll line out for the Clasica de Almeria.

9 – Do you have a message for your Romanian fans? 

I’ve been told there’s a strong cycling community there, people who love cycling, so keep following the races, no matter how big or small they are.

Author:

«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger