miercuri, 22 august 2018

"Deutschland Rundfahrt" și o nouă epopee.Turul Germaniei mai proaspăt, mai pregătit de o nouă revenire

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !
"Deutschland Rundfahrt" sau pe înțelesul nostru, Turul Germaniei se va pregăti să depene noi povești odată cu revenirea sa în ciclismul de primă mână, așa întrucât plutonul va fi însoțit de aroma covrigilor și cârnăciorilor în stil nemțesc (Wurst und Brezel) începând de joia aceasta, pe 23 august, cu doar două zile înaintea startului din marea buclă iberică.

După nu mai puțin de doi ani de la anunțurile care ne-au parvenit oficial, cursa de nivel 2.1 se va desfășura în intervalul 23-26 august și va cuprinde patru etape, organizatorii având speranțe ca pe viitor să poată majora numărul zilelor de concurs. Prin urmare, ASO a ajuns la un acord de lungă durată cu Federația Germană de Ciclism să organizeze împreună cel puțin zece ediții ale Turului Germaniei. Numai că ASO a fost interesată de aceste tratative și prin prisma faptului că Turul Franței avea să pornească la drum în 2017 din Düsseldorf printr-o probă contra cronometru. 

De notat ar mai fi că ASO ar fi sprijinit, de asemenea,  cursa de o zi de la Eschborn-Frankfurt, care a avut loc în mod tradițional pe 1 mai, devenită deja o sărbătoare publică în Germania.

Privind puțin retrospectiv, "Deutschland Rundfahrt" a fost cea mai importantă competiție pe etape desfășurată în țara celor 16 landuri. Inițial organizatorii obișnuiau să creioneze traseul pentru lunile mai sau iunie, doar că începând cu anul 2005 până în 2008 inclusiv, competiția a fost mutată în luna august odată cu trecerea sa în calendarul UCI Pro Tour. Pe 16 octombrie organizatorii au făcut public un comunicat prin care au anunțat că întrecerea va fi întreruptă din cauza numeroaselor probleme de dopaj în plutonul din primul eșalon valoric. Șefii pe partea de marketing au rămas și ei cu un gust amar când au observat că interesul sponsorilor pentru această cursă este unul aproape nul.

Astfel, competiția nu avea să se mai desfășoare în parametrii normali de atunci, cu toate că nemții s-ar fi pregătit pentru cursa lor de casă în 2017, în urma unui anunț pe opt martie 2016. Sprijinul și lipsa de sponsori și-au pus amprenta asupra anumitor decizii, astfel că turul avea să fie amânat până pe 23 august 2018.

Deja în 1911 a figurat o "competiție cu specific național" ce măsura peste 1500 de kilometri și era organizată în funcție de teritorii sau regate, așa cum erau împărțite regiunile pe atunci. Până în anul 1931 mica buclă germană a continuat nesfârșit, doar că sub egida unor reguli și condiții diferite impuse de organizatori și de viitorul context istoric. Până în 1939, edițiile s-au bucurat de un real succes, însă izbucnirea celei de-a doua conflagrații mondiale și-a spus cuvântul în 1939, când regimul a impus restricții destul de dure și un puternic cult al personalității avea să se contureze din ce în ce mai bine. 

La acest capitol, nemții nu s-au putut mândri, ei practic neavând acea tradiție în ciclism precum popoarele "învecinate" din Vest, Belgia sau Franța, precum și Italia luată separat ca o uriașă forță în sportul romantic cu două roți. Totuși, Jan Ulrich în compania celor de la T-Mobile au avut suficientă grijă să ofere un impact major acestui sport prin victoriile obținute în Turul Franței, e adevărat și cu o medicamentație solidă în fond care evoluase mult între timp și care avea "să-i coste" pe acești băieți. Edițiile din 98', respectiv din 99' s-au bucurat de un real succes, cursa trecând sub stindardul mai multor denumiri: "Bund Deutscher Radfahrer" alături de compania "Upsolut" au pus bazele denumirii "Deutschland Tour gmbh". 

Iată cum se prezintă statistica în momentul de față: nemții au acumulat per total 19 victorii dintre care patru la număr au fost obținute de Germania de Vest prin Hans Ludwig în 1911, Otto Weckerling în 1937, Hermann Schild în 1938 sau Georg Umbenhauer în 1939. Fostul participant în Le Tour, Dietrich Thurau care a câștigat patru etape și a purtat tricoul galben vreme de 15 zile, adjudecndu-și tricoul de cel mai bun tânăr, s-a impus la rândul său în competiția de casă în 1979, când a ieșit învingător și la contratimp. Jens Voigt rămâne unicul cetățean german care a realizat dubla aici, în sezoane consecutive (2006-2007) pe vremea când îmbrăca combinezonul celor de la Team CSC.

Iar ultimul temerar care și-a lăsat semnătura aici a fost Linus Gerdemann (2008), germanul concurând atunci pentru T-Mobile. De cealaltă parte a monedei, zece oameni din afara teritoriului german au obținut victorii  în ierarhia generală, printre care belgianul Roger Gyselinck în 1950, italianul Guido de Santi în 1951, belgianul Isidore Derjick în 1952, batavul Peter Nost în 1962, italianul Silvano Costini (1981), un alt olandez Theo de Rooij (1982), spaniolul David Plaza (2000), kazahul Alexandre Vinokourov (2001), spaniolul Igor Gonzalez 2002 (ONCE), australianul Michael Rogers (2003) și americanul Levi Lepheimer în 2005, pe vremea aceea la Gerolsteiner.

Odată cu noua sa configurație, Turul Germaniei 2018 va traversa îndeosebi partea sudică și va străbate patru landuri, acoperind o distanță de 737 kilometri de-a lungul celor patru etape. Sprinterii agresivi și nu în ultimul rând oamenii de clasice se vor duela aici pentru întâietate. Startul se va da din localitatea Koblenz (locul de vărsare al râului Mosel în Rin) iar finalul vă fi găzduit în ultima rundă de orașul Stuttgart, capitala landului Baden-Württemberg - al șaselea oraș ca dimensiune în Germania, "Regiunea Stuttgart" fiind a patra conurbație a țării cu un număr total de 23 de districte. 

Câteva nume mari au ales să vină în Turul Germaniei pentru a atinge treptat nivelul de formă în privința Mondialelor. Crema sprinterilor germani condimentează cursa și oferă un plus de savoare competiției în speță. Contingentul va fi reprezentat în avanposturi de campionul național Pascal Ackerman (Bora-Hansgrohe), Team Sunweb nu se lasă mai prejos aducându-l pe Max Walscheid, Katiușa îl va scoate din joben pe sprinterul de top Marcel Kittel. Fanii germani își mai pot îndrepta privirea asupra unui Maximilian Schachmann (Quick-Step Floors) sau a unui Nico Denz de la Ag2R. Pentru André Greipel s-ar putea să fie o ediție jubiliară de la ultima sa participare acum zece sezoane în 2008. Iar Christian Knees e de asemenea un veteran, aducând multă experiență de partea echipei Sky. Și nu putem încheia această trecere în revistă fără Geraint  Thomas, proaspătul câștigător Le Tour, Tom Dumoulin sau Romain Bardet. Există o oarecare incertitudine în ceea ce privește participarea lui Tony Martin (Katiușa) după căzăturile suferite în Turul Franței. „Metronomul german" se va pregăti să semneze un nou contract pentru sezonul 2019 cu LottoNL-Jumbo. 

"Deutschland Rundfahrt" pare să prezinte o nouă epopee, având o distribuție tentantă la start - actorii locali  vor putea fi urmăriți începând de joi, 23 august, în direct și în exclusivitate pe Eurosport 1 și Eurosport 2 în perioada 23-26 august. Prima etapă va fi joi, 23 august, de la ora 15:00 pe Eurosport 1 și Eurosport 1 HD.

Sursa foto: site-ul oficial al competiției (www.deutschland-tour.com/de/home)
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright ©2016 Ciclism A-Z • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger